Daca nu as fi scris o recenzie pozitiva la o carte de vanzari, riscam sa par carcotasa si vesnic nemultumita de cartile de acest gen: iata ca am mai dat peste una proasta!

Vinde azi!

Am spus-o si repet: pe mine nu ma ajuta cu nimic ca intr-o carte de vanzari autorul sa se concentreze capitole intregi sa-mi spuna mie cat sunt de speciala! O stiu prea bine!

Cu atat mai putin am nevoie de un capitol inchinat ratei mortalitatii in diferite tari ale lumii. Pe mine nu ma motiveaza deloc sa mi se spuna: „Actioneaza repede pentru ca, conforma acestui tabel, mai ai cam 50 de ani de viata!”

La naiba! Nu o sa pot face niciodata vanzari cu gandul la moarte!!!

Sa invatam sa coloram!

Cand am ajuns la capitolul cu pricina, eram ferm convinsa ca omul glumeste cu mine!Domnul Ellis a dedicat un intreg capitol culorilor, cum se combina acestea si cum se reflecta in lumina.De asemenea este foarte preocupat de ce culori purtam cand desfasuram procesul de vanzare, dar oricat de pozitive ar fi, nu cred ca as fi tocmai impresionata de un barbat care ar veni sa discute afaceri cu mine, imbracat in mov sau lila. Nu vreau sa cumpar…Si am ajuns deja la traditionalul capitol ce ofera solutii pentru diferitele tipuri de scuze oferite de client sa nu ne cumpere produsul. Raspunsurile oferite de Ellis m-au socat la inceput, dar am incercat sa consider ca vorbeste metaforic cu mine, ca aceste raspunsuri reprezinta doar firul logic dupa care sa-mi construiesc propriul atac. M-am inselat. Ellis este in vanzator foarte agresiv, ironic si superior!Iata cateva tipuri de raspunsuri oferite de el:„You come across as a very intelligent person, but I am puzzled as to how you came to this conclusion without even evaluating my offer”„Are you saying that you are some alien organization working on a different set of bussiness principles from the rest?”Clientul refuza pentru ca nu crede ca produsul rezista in timp: ” You appear to have some clairvoyant qualities about you!”
Citind aceste raspunsuri m-am intrebat daca domnul Ellis a stat, intr-adevar, fata in fata cu un client . Cu asemenea replici ma indoiesc ca reusesti sa relaxezi si sa deschizi clientul suficient de mult sa afli ce il framanta cu adevarat.
Astfel de ironii ieftine reusesc sa duca la un rezultat pozitiv doar in cazul clientilor slabi si usor de manipulat, care sa fi fost subjugati de cel care facea vanzarea. In rest este o reteta pentru esec!Multi se dau cu parerea!Cartea mi s-a parut extrem de slaba si abia dupa ce am citit-o am realizat ca titlul ar fi trebuit sa-mi atraga un semnal de alarma si sa stiu ca este vorba despre acel tip de vanzari agresive. Dar daca ar fi fost doar asta! Capitole intregi sunt absolut inutile, fara legatura cu procesul de vanzare si par a fi indesate in carte pentru a o face cat mai voluminoasa. Aceste informatii, alaturi de cele de vanzari, par sa transforme cartea intr-un fel compilatie intocmita de-a valma.