Azi dimineata eram in masina si ascultam o emisiune radio in care se discuta si despre anumite aspecte ale cresterii copiilor. Era atat de simplu sa iti dai seama care moderatori au copii si care nu! Teoreticienii erau cei fara copii, care erau siguri pe ei si aveau idei fixe. Cel care avea copii stia ca lucrurile nu merg dupa „manual” (de ar exista unul!) si ca viata de parinte inseamna si multa flexibilitate si capacitatea de a te adapta la nevoile particulare ale copilului tau.

In aceasi ordine de idei, eu eram convinsa ca atunci cand copiii mei vor creste, vor avea o masa/un birou in camera lor unde sa isi face temele sau micile proiecte artistice.  Dar acum ca Natalia este mare, imi dau seama ca lucrurile nu stau nici pe departe asa cum credeam eu.
Si nu e o problema de spatiu. Are camera ei si are acolo o masa, pe care am pus-o special sa aiba un loc in care sa se retraga sa coloreze sau sa se joace cu plastilina, stiind ca ea este mai mare decat Robert si are alte preocupari. Tine la lucrarile ei, acestea se fac in mai mult timp, uneori in zile intregi, iar Robert nu are inca notiunea importantei acestor opere. In mod surprinzator, Natalia nu se retrage in camera ei. Cand are ceva cu totul special, se duce, dar nu rezista mai mult de cateva minute si tot spre centrul casei graviteaza.
Centrul casei insemnand zona bucatariei si sufrageriei, locul in care ne petrecem mare parte din timp.

In ultima perioada imi cere sa invatam literele si facem asta tot in spatiul acesta comun si incerc sa ii gasesc si lui Robert preocupari care sa ne permita sa lucram putin la alfabet. Situatia se repeta la toate activitatile: fie ca este vorba de modelat cu plastilina, pictat sau un joc de societate. Chiar si cand citesc din carti (si aici ma refer strict la carti specifice varstei Nataliei, care nu sunt pentru nivelul de intelegere al lui Robert – adica diferenta fireasca dintre 6 ani si 2 ani), preferam sa o facem tot impreuna si nu izolate intr-o camera separata.

Si atunci nu pot sa nu ma intreb care este solutia, cel putin pentru inceput: locul de facut teme/proiecte este mai bine sa fie in camera copilului sau in spatiul comun al familiei, o incapere precum livingul?

In ultimele zile am tot cautat idei pentru decorarea livingului, care sa corespunda unui aranjament care sa permita si un loc in care copiii sa poata sa isi faca temele, proiectele si activitatile. Dupa ceva bataie de cap si multe poze si idei, am ajuns la concluzia ca livingul poate fi amenajat cu o mobila de living normala, adica ceea ce se gaseste pe piata si ceea ce corespunde gusturilor familiei. La aceasta, s-ar adauga o masa (normala) si scaune.

In unele cazuri, am vazut montata si tabla in zona mesei, asa cum e si in imaginea de mai jos.

 

sursa

 

Insa un lucru care ar face toata diferenta, ar fi un colt cu lucruri de scoala/materiale pentru proiecte.
Aici exemplele variaza de la carucioare pe care le puteti muta unde e nevoie de ele, la mici piese de mobilier de depozitare.

 

In concluzie, cel putin pentru perioada urmatoare, eu voi amenaja un astfel de colt de teme in living, astfel incat copiii sa lucreze in locul in care se simt cel mai bine si sa fie undeva unde imi este si mie usor sa ii supraveghez, sa ii indrum si sa le raspund la intrebari.
Voi cum procedati?

BONUS: o idee tare simpatica, dar mai greu de pus in practica.

 

(sursa)