Am semnat contractul cu RDS in disperare de cauza. Cautam de ceva vreme o firma de internet, dar tot ceea ce gasisem pana la momentul respectiv erau no name-uri dubioase.
Asa ca, atunci cand RDS a ajuns la blocul nostru, am semnat si eu, impreuna cu 99% dintre vecinii mei.
Pot spune ca aproape am fost luati cu japca de omul lor de vanzari – un anume Calin, baiat slabut si tupeist pe vremea aia, care cu timpul si inaintarea in grad s-a ingrasat si a adoptat nesimtirea si aroganta specifica celui ce urca insetat pe scara ierarhica.

Contractul l-am semnat in ianuarie 2005. Contractul prevedea ca in maxim 45 de zile ei sa imi puna in functiune internetul. Eu in aprilie inca nu aveam nici macar cablul tras!

Momentul cablarii a fost unul apocaliptic pentru micutul nostru bloc. Niste muncitori sictiriti de viata, adusi de prin Mehedinti si Brasov, au inceput sa gaureasca toate apartamentele. Sa va mai spun ca in apartametul meu au picat bucati de perete mari cat un pepene? Ca au dat o gaura si apoi si-au dat seama ca pe acolo nu trece cablul? Ca au dat gauri pe un intreg perete sa realizeze apoi ca sunt prea mici?

De la momentul cablarii la momentul in care am avut efectiv internet a mai trecut o luna si ceva. Dar aventura cu RDS-ul abia incepe.
Pe parcursul relatiei cu ei am facut numeroase plangeri, telefonice sau direct la relatii cu clientii. Ca raspuns la aceste plangeri am primit mai multe raspunsuri ce m-au lasat fara grai:

1

Serviciul de suport clienti este diponibil 24/7. De fapt ii gasesti candva la pranz, fie ii auzi cum mesteca mancarea, fie auzi muzica urland pe fundal, fie auzi barfa colegilor din birou.

2
Eu: “Ce se intampla la adresa X cu netul?”
RDS (suport tehnic): “Nu stiu domnisoara.”
Eu: “Pai ceva are. Imi da eroare de cate ori incerc sa ma conectez…”
RDS: “Incercati sa va sunati de pe mobil pe fix. Asa puteti activa din nou conexiunea de internet!”

3
Eu: “De doua zile nimeni din bloc nu se poate conecta la internet. Va rugam sa verificati ce se intampla.”
RDS (relatii cu clientii): “Imi pare rau domnisoara! Ati intarziat cu achitarea facturii o saptamana si in aceste conditii nu puteti depune plangere!”

4
(continuare)
Eu: “Nici nu stiam ca am o noua factura. Ultima factura de RDS am primit-o acum cateva luni!”
RDS (relatii clienti): Imi pare rau! Incercati sa vorbiti cu Posta Romana pentru a remedia acest lucru. Nu este de datoria noastra sa ne asiguram ca primiti in timp util corespondenta!”

5
Eu: “Sunt abonata la RDS de aproape un an si mie inca nu imi functioneaza telefonul. Internetul mai merge, dar telefonul deloc.”
RDS (relatii clientii): “Luand in vedere ca abonamentul la telefon l-ati primit bonus la semnarea contractului cu noi acesta este un serviciu gratuit.”
Eu: “Da…si?”
RDS (relatii clienti): “Fiind un serviciu gratuit nu avem obligatia sa-l facem si functionabil.”

6 …intr-o buna zi ma suna cei de la RDS!
RDS (suport tehnic): “ Va anuntam ca avem o defectiune si din pacate am dat IP-ul dumneavoastra si altui utilizator”
Eu (siderata!): “Ce ati facut??????”
RDS (suport tehnic): “Din aceasta cauza conexiunea dumneavoastra la internet nu este cea mai buna.”
Eu (nu-mi reveneam): “OK, pai remediati problema…”
RDS (suport tehnic): “Am dori sa va rugam sa va modificati dumneavoastra IP-ul. O sa va trimitem pe mail un manual in care o sa va explicam ce pasi sa urmati pentru a face asta. Multumim de intelegere! La revedere!”
Bineinteles ca nu s-a concretizat nimic.

***

La ceva timp dupa aceea, intr-o discutie cu directorul RDS de la aceea vreme, am aflat motivele: strategia lor era tocmai intrarea brutala pe piata, acapararea unui segment cat mai mare de populatie, un fel de preintampinare a celorlalte firme de internet care aveau sa urmeze. Infrastructura nu era pusa la punct, dar serviciul de calitate nu era prioritatea lor ci semnarea in masa a contractelor.

Ce e drept, au reusit!

Si sa zicem ca scuzam din marinimie perioada de inceput cand era haos, cand inca nu se organizasera, cand inca nu stiau pe ce lume sunt, cand inca nu aveau concurenta.

Dar RDS isi mentine serviciile proaste chiar si acum cand exista oferte mult mai tentante si, de ce nu, mai sigure.

Eu inca nu am o conexiune decenta la internet.
Inca nu gasesc pe nimeni la suport tehnic (aia de ar trebui sa raspunda la telefon 24/7).
Inca am un telefon cu toane.
Inca trebuie sa calculez cu atentie cand ma duc sa platesc factura sa nu fiu calcata in picioare de randurile infernale de la ghiseu. Si tot bosumflatele alea sunt la ghiseu.
Orarul de la sediul RDS este imposibil pentru un om cu un job normal: de la 9 la 18. De luni pana vineri. Si cu pauza de masa.
Nu am mai primit prin posta factura RDS de mai bine de jumatate de an (am facut cerere sa o primesc pe mail – uita sa o trimita si acolo).

Si incep sa privesc cu jind sediul frumos al Romtelecom, fara cozi, fara buluceala, sa-i invidiez pe cei care au internet sigur, echipa tehnica ce vine mai repede decat salvarea, suport tehnic de nadejede si abonament nelimitat la telefon.

Asa ma bate un gand…