Am obiceiul sa spun – mai in gluma, mai in serios – ca nu am avut habar ce e ala multitaskingul pana cand nu am devenit mama. 
Multitasking la birou? Da, dar activitatea ta este intr-o singura directie. Acasa ai 1000 de lucruri, din 10 categorii diferite: strangi lego de sub dulap in timp ce copilul te incaleca, cainele linge de pe parchet ce tocmai a aruncat copilul si trebuie sa rezolvi repede extragerea piesei de sub dulap altfel copilul va linge si el de pe jos sa imite cainele, asta daca nu va incerca sa ii dea sa bea apa si de aceea canti din rarunchi „Eu am 10 degetele” si incerci si sa aplauzi cu o mana pe parchet, iar intre timp ai o oala pe foc, ceva in cuptor, telefonul baraie nervos cu notificari, asta daca nu suna cineva (cu care trebuie sa ai rabdare) si stii ca neaparat trebuie sa te duci sa intinzi hainele pentru ca le-ai clatit a doua oara (prima oara le-ai uitat in masina), dar nu stii ce sa dai copilului de lucru cat timp tu faci asta, offf si e deja 4 si trebuie neaparat sa ai gata un text pentru publicare…. 
Iar toate astea se desfasoara cu viteza ametitoare in 30 de secunde. Si nu ai pauze nici macar de un pipi pentru ca si acolo copilul e cu tine si te intreaba sau cotrobaie in sertare sau vrea ATUNCI sa se spele pe dinti sau apasa butoane de la felurite aparate. 
Daca am invatat ceva in ultimii doi ani a fost sa ma organizez. Pentru ca sunt una si ma impart in 20. Pentru ca ziua are tot 24 de ore si pentru ca inca am nevoie de somn. Pentru ca desi a avea grija de copil e un job in sine, epuizant si solicitant, se mai adauga la agenda mea si cateva angajamente profesionale care necesita timp si concentrare. Iar intr-o zi nebuna, in ritm de itsy bitsy spider, concentrarea este unul dintre cele mai imposibil lucruri de obtinut. 
Dar vreau sa va vorbesc despre cateva lucruri care pe mine ma ajuta sa duc zilele la capat si desi nu ma pot lauda ca sterg toate taskurile de pe lista, majoritatea sunt rezolvate pana seara. 

Liste
Am foarte multe liste. Deja incep sa imi fac o lista pentru a putea urmari toate celelalte liste :))
Altfel nu vad cum as putea sa tin minte toate cate sunt de facut. In plus, imi doresc sa fac atat de multe incat doar o lista ma poate ajuta sa le ordonez. Esentiala ramane lista cu meniul (si implicit lista de cumparaturi), iar apoi alte cateva liste mai micute: lista cu postari pentru blog, cu proiecte, cu activitati pentru Natalia, lista cu carti de citit, filme de vazut si nu in ultimul rand, lista pentru curatenie. Casa mare, lista lunga :)) 
De asemenea, fiecare zi se incheie cu lista pentru ce am de facut in ziua urmatoare. Si nu neglijez nimic, oricat de lipsit de importanta si aparent stupid pentru a i oficializat pe o lista (de ex. de dat un telefon, de copt paine ca nu mai e in casa sau de strecurat kefirul). 
Recunosc ca listele mele nu sunt (aproape niciodata) complet indeplinite la sfarsitul zilei. Dar in acele momente de respiro cand ma trezesc in mijlocul camerei si nu stiu de ce sa ma mai apuc, lista care troneaza pe frigider este mereu de mare ajutor si ma ajuta sa imi amintesc ce mai e urgent de facut.
Cele 10 minute magice
(unde numarul de minute il puteti inlocui cu cat aveti voi nevoie)
Principiul este simplu: fragmentarea activitatii!
Resimt adeseori o supraincarcare care duce de fapt la panica deloc productiva sau pur si simplu la pierderea timpului cu ochii in calculator (Facebook si Pinterest fiind principalii vinovati). Informatia din jurul nostru este uriasa si este foarte-foarte usor sa iti pierzi concentrarea. De aceea pentru mine aceasta tehnica de lucru a fost salvatoare. 
Imi aloc 10 minute pentru a realiza ceva. Desi par putine, atunci cand ai doar asta in minte, esti si foarte productiv. Puteti pune 15 sau 20, dar nu mai multe. Si folositi o alarma care sa sune sa nu uitati de voi 🙂 
Iar aceasta regula sa o aplicati atat pentru lucru (fie ceva legat de job sau pur si simplu pentru a face ordine in living), dar si cand deschideti pagina de Facebook. Veti evita astfel sa pierdeti zeci de minute (da, timpul zboara!) citind toate porcarioarele de pe internet: cand stiti ca aveti doar 10 minute la dispozitie, va garantez ca veti tinti spre informatiile cele mai importante 🙂 
Me Time
Eu prefer sa am dimineata cateva minute de liniste si pace pentru a ma concentra pe ziua care urmeaza sa inceapa. Sa beau in tihna cateva guri de cafea, sa imi consult listele (d’oh!) si sa stiu in general ce am de facut in ziua care abia incepe. Evident, aceste momente de respiro se intampla doar cand si daca doarme Natalia, deci uneori trebuie sa pornesc fara aceste momente. Dar atunci cand sunt, ele pot fi foarte utile!
Adapteaza-te!

Exista un paradox in viata alaturi de copil. Pe de o parte esti nevoit sa (ii) creezi o rutina – de masa, de somn, iar pe de alta parte nimic din viata ta nu mai poate functiona conform unui plan pentru ca un copil poate da totul peste cap intr-o secunda. De aceea e nevoie de o oarecare relaxare si maleabilitate cu privire la ceea ce ai de facut intr-o zi. Vor fi zile foarte bune, dar si zile in care copilul poate are nevoie de tine si esti nevoit sa lasi totul balta. Iar in acele momente nu se poate sa te incrancenezi pe lista. Trebuie sa inveti sa te adaptezi din mers si sa fii relaxat de fiecare data cand planul se schimba. Si se schimba foarte des! 

Spor la treaba sa aveti! 🙂