Crushing it! a fost tradusa deja si la noi cu titlul Cum sa dai lovitura si o gasiti aici

 

 

Il tot citesc pe Gary Vaynerchuk de cativa ani. Am inceput cu Jab, jab, jab right hook ( o gasiti aici) , apoi cu Crush it! (tradusa la noi cu titlul Da Lovitura! – o gasiti aici) si Thank You Economy (o gasiti aici).
Il urmaresc pe Instagram si il ascult pe You Tube. Rar citesc si articole de pe site. Poate pentru ca stiu ca nu sunt scrise de el! 🙂

Imi place energia si determinarea lui. La inceput mi se parea prea agitat, ocazional prea vulgar, dar am ajuns sa ma obisnuiesc cu stilul lui si sa reusesc sa preiau doar mesajul transmis, fara sa ma las influentata mereu de ambalaj.



 

Cand a anuntat ca publica o noua carte, am si pus-o pe lista mea de lectura.
Am inceput-o la finalul anului si am terminat-o la inceputul noului an.
Nu sunt sigura daca a fost cel mai prielnic moment pentru mine aceasta lectura. M-a prins intr-o etapa cand simt nevoia sa fac o schimbare si ma orientez mai degraba spre un continut mai complex si bogat, in detrimentul micro-continutului specific retelelor de socializare. Dupa atatia ani, social media (si in special Facebook-ul) ma oboseste cumplit, imi accentueaza anxietatea si ma nemultumeste lipsa puterii mele de concentrare. Din acest punct de vedere, inclin mai mult spre Cal Newport (daca nu ati citit inca Deep Work, neaparat sa o treceti pe lista! O gasiti in romana aici.)

 

 

Prin urmare, in acest moment, nu mai rezonez cu strategia lui Gary Vee de a fi constant prezent pe cat mai multe retele sociale si – preferabil – de a crea continut adaptat fiecarei retele.

Dar stiu ca nu multi oameni simt la fel ca mine, deci pentru ei si aceasta parte poate fi extrem de utila.

In afara de asta, iata cateva motive pentru care imi place mie de Gary.

 

1.Rabdare, perseverenta si multa munca
GV insista constant pe acest aspect si este unul care mie mi se pare foarte important. Oamenii vad de obicei rezultatul muncii cuiva (succesul), dar nu stiu cata munca sta in spate. Astfel, isi proiecteaza in minte ideea ca succesul vine usor si, daca nu le reuseste din prima, se simt descurajati si renunta.

 

2.Ne-am saturat de “specialisti” aparuti peste noapte. Avem nevoie de povesti reale, de oameni reali, nu atotstiutori

Foarte multi din cei care va vand produse sau servicii online, se promoveaza cu o imagine de specialisti. Vand solutii la probleme noastre si isi construiesc imaginea perfecta.

O vreme m-am simtit si eu vinovata ca nu imi pun langa nume titulatura de coach sau de specialist in organizare (am vazut ca se poarta, nu de alta!). Dar adevarul e ca eu cand va impartasesc listele mele, sfaturile mele de organizare, o fac din postura omului care s-a lovit de aceste greutati si a cautat solutii. Sfaturile mele poate nu sunt de “specialist”, dar sunt reale si cat se poate de testate. Nu am o diploma de la vreun curs platit, dar am in spate multe carti citite pe tema asta – de la organizarea treburilor casnice si pana la carti de psihologie si neurobiologie, carti in care am incercat sa aflu uneltele necesare implementarii obiceiurilor si depasirii procrastinarii.
Inclusiv agendele pe care le vand aici, sunt realizate dupa listele facute de mine de mana si dupa structuri de organizare la care am ajuns dupa ani de teste.

De aceea rezonez cu sfatul lui GV de a arata oamenilor drumul, cu suisuri si coborasuri, si nu doar imaginea fortata a unui specialist a carui zile sunt mereu perfecte.


 

3.Don’t create, document
Alt sfat dat extrem de frecvent de GV. Scopurile sunt multiple. Unul ar fi cel mentionat la punctul doi, acela de a arata oamenilor propriul tau proces de invatare si de perfectionare. Apoi, este mai usor sa documentezi lucrurile pe care le faci decat sa te gandesti mereu la subiecte despre care ai mai putea vorbi.

 

4. Pozitivismul
GV este in om pozitiv, care te incurajeaza sa fii bun, sa lasi invidia deoparte, sa iti vezi de treaba ta si sa muncesti din greu sa iti atingi scopul.

Nu va recomand sa incepeti sa cititi cartile lui Gary Vaynerchuck cu Crushing it! (Cum sa dai lovitura)
Aceasta carte este o continuare la Crush it! (Da lovitura!) si este o analiza a mai multor afaceri care au avut ca sursa de inspiratie prima carte.
Deci daca sunteti in cautare de idei, de strategii si sfaturi pentru social media marketing, va este mai util sa incepeti cu primele sale carti.

Totusi, in Crushing it! atinge si niste aspecte mai teoretice si face cateva predictii, ca de exemplu aceea ca Facebook va recupera in perioada urmatoare publicul tanar si ca Mark Zuckerberg nu trebuie subestimat.

 

Am citit cu mare drag analiza fiecarui caz prezentat in carte. Toate par sa aiba in comun cele 4 trasaturi care imi plac la GV si despre care v-am scris mai sus.
Oameni care au muncit din greu, care nu au renuntat nici cand totul parea in zadar si care au reusit in afaceri si datorita abilitatii lor de a se promova bine in social media.

 

Cu ce am ramas eu dupa ce am citit eu aceasta carte?
–>  lucrurile rar functioneaza dupa cum ai planificat tu.
–>  e nevoie de multa munca si rabdare.
–> oamenii au nevoie de mult mai mult decat de niste vorbe goale, de limbaj de lemn si promisiuni. Au nevoie de cineva real si cu care sa poata comunica.
–> social media poate fi o unealta incredibil de puternica de promovare (si inca destul de ieftina)
–> internetul e fabulos! 🙂 Aici poti invata orice, doar sa iti doresti sa cauti informatia!